Na Hořickém okruhu se nově závodí nonstop i přes zimu – a to ve hře Hořického rodáka Petra Šimůnka. Tento týden ve středu vyšla poslední nejnadupanější verze simulátoru Hořických zatáček známá jako Engine Evolution 2021 ( https://store.steampowered.com/app/1589770/Engine_Evolution_2021/ )
Při této příležitosti jsem Petra vyzpovídali:
Jak dlouho už na hře děláš? A jak se hra vyjela?
Na hře už dělám od léta 2016, nejprve jsem chtěl s kamarády jen vymodelovat Hořický okruh, po krátké době jsem nakonec zůstal sám. Přidával jsem další okruhy, ale skutečný průlom nastal s první verzí multiplayeru. Rozhodl jsem se předělal celý koncept hry a nyní závodíte se 70 historickými motorkami na 20 tratích (z větší části umělých) a snažíte se porazit 11 jiných hráčů v krátkém online závodě.
Kolik už má hra stažení? A kolik lidí si hru za den zapne?
Poslední verze má od 21. září 2021 už přes 175 000 stažení. S předešlými verzemi to je přes 250 000. Můj rekord za den je 4 300 lidí, což je čerstvý rekord a udělal mi velkou radost! Jsem velmi kompetitivní, tudíž jsem kdysi snil, že virtuální zatáčky navštíví víc než ty skutečné, to se již stalo a nyní je chci překonat během 1 dne.
Zapadá Hořický okruh ještě do hry, když je většina okruhů umělých?
Určitě ano, Hořický okruh je perlou hry – je to nejpropracovanější okruh hry a zároveň největší výzva pro všechny hráče. Vyhledávají ho zpravidla nejzkušenější hráči, kteří na něm lecky trénují i celé dny, aby si vylepšili svůj osobní rekord. Umělé okruhy jsou fajn díky tomu, že se dají udělat jednoduché a zábavné zároveň – což často nováčci potřebují.
Na co jsi ve hře nejvíce pyšný?
Vybral bych asi 2 věci. Tou první je elektrická motorka z dílny ČVUT. Já studuji na Karlově univerzitě a tak jsem touto spoluprací tak trochu spojil obě univerzity. Na straně ČVUT na tom pracovalo několik lidí a bylo skvělé pak motorku, kterou studenti udělali vidět v mojí hře.
Tou druhou je backendové řešení, díky kterému jsou data hráče uložena na serveru, které dělám částečně s mým spolužákem Jirkou. Za Jirkou jsem kdysi přišel, že bych potřeboval udělat serverové ukládání, ale že to neumím. Jirka problém zjednodušil a já jen naprogramoval logiku pro moji hru. Toto zjednodušení bylo velmi chytré a teď ho prodává dalším vývojářům a vznikají další hry využívající tuto originální technologii.
Jaké jsou tvoje plány do budoucna?
Příští verze hry (2022) bude tradičně posun v grafice, fyzice, hratelnosti. Také přibude možnost barvení svého stroje zajímavými vzory a ne jen barvami. Hlavní novinkou ale budou formule! Vylepšení se ale také budou týkat multiplayeru a přibudou i další propracovanější tratě. Jednou bych rád hrou pokryl vše, co má motor, v roce 2023 bych rád do hry přidal závody lodí.
A čeho by jsi chtěl dosáhnout?
Hra vznikla jako můj projekt a očividně mě baví, ideálně bych chtěl aby to jednou bylo moje zaměstnání. Tudíž potřebuji aby mě uživila, to ještě nedávno znělo jako sci-fi, ale čísla hovoří jasně i když ještě zdaleka nejsem v cíli, tak věřím, že se tam jednou dostanu. Mám na to ještě pár let během magistra a pak Ph.D. studia.
Co si myslíš, že je tou hlavní věcí, která umožnila transformaci relativně úspěšných Hořických závodů do relativně úspěšné hry na Steamu, kterou z velké části hrají lidi, co o Hořicích nikdy ani neslyšeli?
Dlouho jsem přemýšlel a i (neúspěšně) zjišťoval co by to mohlo být. Dlouho jsem si myslel, že toho dosáhnu realistickou simulací nebo co nejvěrnějším zpracováním našeho okruhu. Postupem času se ukázalo, že náš okruh sice je unikání, ale ne dostatečně. A poté jsem se koukal na záběry toho jak lidi stojí kolem tratě a ze všech sil povzbuzují tvrdě bojují závodníky a uvědomil jsem si, že to je ono: akce, drama a atmosféra Hořických závodů.
Děkujeme za rozhovor
Hořice.online